Kinderen racen ervandoor op Moederdag

Een luxe Lexus, een stoere Land Rover, een dikke Volvo, snelle Mercedes, een royale Audi
en een dikke BMW rijden vanaf Golfbaan Sluispolder de regio in. Twaalf kinderen uit Alkmaar en omgeving konden zich via de Alkmaarpas aanmelden voor een unieke Rally van Rotary Alkmaar Young Ambition. Op Moederdag was het dan zo ver. Uitgezwaaid door familie en vrienden reden de kinderen met hun chauffeur een dag vol vertier tegemoet. De moeders achtergelaten met koffie aan de leestafel en een moment voor zichzelf…

Met de autospeurtocht kwamen de kinderen via leuke opdrachten en puzzels op bijzondere plekken terecht, zoals Bezoekerscentrum De Schaapskooi, de Reddingsbrigade in Egmond aan Zee en de Jachthaven Uitgeest. Bij Johanna’s Hof in Castricum stond er een heerlijke pannenkoekenlunch klaar voor de fanatieke puzzelrijders. Hen aangeboden door het huis. De sponsoring voor het gebruik van zes luxewagens door Mercedes Gomes Alkmaar, Volvo Ton van Kuyk Alkmaar, BMW Dusseldorp Alkmaar, Land Rover Stern Purmerend, Louwmans Exclusive en Audi Centrum Amsterdam maakte de puzzelrally tot een waar succes. Er werd zo nu en dan gewisseld van auto en er werden de hele dag door selfies gemaakt.

‘Echt zo gaaf, een droom die uitkomt’, aldus Wout van 10 jaar oud.

‘Het is vooral heel mooi hoe zo’n actie kan worden opgezet zonder kosten te maken. Met tijd en aandacht kun je echt wat moois bereiken samen. Groot of klein. Dat is waar onze Rotaryclub voor staat. Alles is dan ook gesponsord vandaag. Niet alleen het gebruik van de auto’s en alle versnaperingen, maar de kinderen kregen bijvoorbeeld ook een leuk gezelschapsspel aangeboden door Menk-Design. En vergeet ook de inzet van mijn collega-Rotarians niet voor het organiseren in hun eigen tijd. Denk daarbij aan het uitzetten van de route, het bedenken van opdrachten en het maken van een puzzelboekje. Ook het regelen van de sponsoren hoort hierbij;’ aldus de ‘kartrekker’ van deze actie, Raymond Duipmans, die zelf automakelaar en Rotarian is.

Eenmaal bij het eindpunt van de route en het einde van de dag aangekomen konden de moeders blije, uitgelaten kinderen terugontvangen. Met een beleving rijker en een verhaal om thuis te vertellen. Spaansen Bloemen Langedijk zorgde voor een mooie roos die de kinderen thuis aan hun moeder konden geven.

Meer weten over onze Rotaryclub en onze acties met impact?

Rotary Alkmaar Young Ambition is een jonge serviceclub met gedreven, ondernemende leden tussen de 23 en 43 jaar oud, die in korte tijd veel impact kunnen maken op de maatschappij met kleine of grote acties. Door nieuwe methodes en technieken in te zetten en de wereld van nu goed te kennen zetten zij zich in voor anderen en elkaar. Om de week komen zij samen in Alkmaar om nieuwe plannen te smeden. Kijk op onze website als je meer wilt weten over onze club en onze acties of als je een keer wilt komen kennismaken.