Op 15 april 2019 gingen de leden van Rotary Young Ambition richting Brouwerij Egmond BV in Egmond aan den Hoef. Dit evenement was al het 8e evenement van afgelopen 6 maanden, waarbij met de club een leuk en informatief bedrijfsbezoek is georganiseerd. Kaptein Alkmaar, Stena Line, Beyond Sports, AZ stadion, het Eendjes museum van Edwin Groen, Philips Scheerapparaten (fabriek) en MediaMoose gingen deze avond al voor!

Brouwerij Egmond is de brouwerij achter het bier Sancti Adalberti en diverse speciaalbieren (zie www.brouwerijegmond.nl).

Op het initiatief van Mede-lid Vincent Roobeek werd contact gelegd met Sander van Gool, sales- en marketingmanager bij Brouwerij Egmond. Sander nam ons mee op een culinair te noemen rondleiding door de brouwerij waarbij het hele brouwproces in grotendeels Jip en Janneke taal werd uitgelegd. Ook de propositie, groei en toekomstvisie van de brouwerij werd op interactieve wijze besproken wat door de vele jonge ondernemers in onze club met veel interesse werd ontvangen. We kwamen tenslotte niet (alleen) voor een biertje ; )

Sander bleek naast een goeie spreker ook een gastheer dus de avond werd uiteraard afgesloten met een proeverij waarbij heerlijke bieren werden geserveerd met bijpassende geitenkaas, welke gemaakt wordt van bierborstel (restproduct na brouwen) bij de lokale zorgboerderij de Klompenhoeve in Egmond aan den Hoef.

Ik dank hierbij namens mezelf en onze club Vincent Roobeek voor het initiatief, Sander van Gool voor het gastheerschap en het begeleiden van deze super leuke bijeenkomst en uiteraard ook de aanwezige gasten Rein Pastoor (Golden Tulip Hotel Alkmaar) en Maurits Otto (commercieel directeur Otto’s Alles Voor Kantoor) voor hun bezoek en bijdrage!!

Nick Zuurbier

Lid Rotary Alkmaar