Op 21 januari 2019 hebben we Gerhard Hormann verwelkomd in het Heeren van Sonoy. Hier heeft Gerhard een voordracht gegeven over zijn huidige leven (met pensioen op 54e) en zijn eerdere werkzame leven als journalist voor oa. ‘De Groene Amsterdammer’, ‘De Volkskrant’ en ‘Aktueel’. Ook heeft hij veel verteld over zijn boeken, eerst zijn 7 thrillers en uiteindelijk de populair non-fictie boeken reeks over het (versneld) aflossen van de hypotheek en een zelf gerealiseerde vervroegde pensionering. Met de titels als: Hypotheekvrij!, Helemaal Vrij!, Het Nieuwe Nietsdoen (16e druk), De Omgekeerde Werkweek, Het Plakbandpensioen en Leven Van De Lucht. Ook heeft hij zijn laatste boek gepromoot “Een Jaar In Het Donker” waarin hij een jaar heeft beschreven waarin hij meer dan 250 films in de bioscoop heeft bekeken.

Wij als Rotary Young Ambition hebben het privilege gehad Gerhard als eerste te mogen ontvangen sinds de lancering van zijn meest recente boek. Ook heeft Gerhard de tijd genomen om met ons te discussiĆ«ren over de ‘zin en onzin’ van het vervroegde aflossen en een zelf gerealiseerd vervroegd pensioen. Dit is voor ons als Young Professionals een moment dat nog ver van ons af staat, maar juist om er nu al aan te denken en mee bezig te zijn creĆ«er je mogelijkheden en opties voor de toekomst.

Bert Broek

Lid Rotary Alkmaar Young Ambition